Tuesday, August 7, 2012

perginye seorang sahabat buat selamanya....

2 jun.... tarikh keramat apabila seorang sahabat yang sentiasa disayangi dan diberi perhatian melansungkan majlis perkahwinan dengan lelaki pilihannya... bermula saat itu... suami adalah segalanya...... dimana sahabat sudah xpenting dan dah xdipandang...

 kami datang dari jauh dengan niat nak menyambut kedatangan orang baru namun sebaliknya yang berlaku... kami lakukan kerja dan menolong mana yang patut... akhirnya disebabkan terasa hati kerana dipinggir oleh sahabat sendiri akhirnya kami membawa diri...

 majlis perkahwinan disambut hambar oleh pengantin tp kami lindungi dengan gelak tawa bersama sahabat2 lain yang telah lama xbertemu.... hati mana xkecewa..... sekeping gambar pon xdiajak bergambar dengan pengantin... kami semua amik gambar mereka pon dari jauh... kami xkata ape2 cuma terasa dengan apa yang dilakukan.... walaupun begitu beliau masih sanggup mengungkit dimana dia lakukan ape sahaja masa perkahwinan aku.... namun tidak bagi die.... for your information.... cube ko pk balik.... mase ko kawen dengan mase aku kawen??? camne layanan aku ngn sahabat2 aku??? pape hal aku sentiasa berada disamping sahabat2 aku... hinggakan separuh dari album perkahwinan aku aku hanya bergambar dengan sahabat2 baik aku... aku still dengan dorang sampai malam... temankan dorang.... ko pk sebab ko penat travel dr jauh??? ko xingat aku 2 mggu sblm majlis aku aku xtido??? ko ingat sape yang buat pelamin tu???? hantaran??? ade aku merungut penat xleh layan kawan2 aku?? tu pon aku baru boleh lena tdo lepas 2 hari dari majlis aku.... mengemas n hantar mak dan adik2 ko balik umah dekat kelantan... bhai.... xpk ke.... baru je semalam aku nikah hari ni da betolak p kelantan hantar family ko.. ko xingat.... then bile majlis ko jd huru hara ko salahkan aku??? aku xbuat ape pon... mase mekap... aku terkilan xdapat pg kat ko nk mekapkan ko... ye la aku ngah siapkan adik2 ko dan mak ko..... aku pon xmandi dengan busuknye ko nak marah2??? ko kan anak mak mertua da skrg... then ko bandingkan kitorang dengan rakan suami ko yang sanggup datang dari jauh nek moto n redah hujan.... tp die kire beruntung la... suami ko layan die dengan baik... menghargai sahabat... tp ko???? ko buat pe?????????????????????????

bagi kami ko da pergi buat selamanya... kami boleh bahagia dengan kami sendiri... kami berempat akan sentiasa bersama walau susah dan payah........ walaupon bersuami atau beranak... sahabat tetap sahabat... tp ko.... ko da bukan orang yang aku kenal dulu.... aku pandang wajah ko ternyata hanya pandangan kosong yang tiada erti...bukan orang yang aku kenal dimana menyayangi sahabat2 nya.... jauh berbeza.... perangai pon da berubah... drastik sgt..... kami xdapat menerima kerana ia bukan satu perubahan yang elok bagi kami..... dan kami minta xyah la ko nak msj2 nisa ag sebab die sahabat kami yang kami sayangi dimana kami berempat sudah tawar hati dengan ko... so same je lau ko msj die... mujur je die layan.... sebab pk ko sangat kesian xde sahabat..... sekian.

No comments: