Saturday, March 15, 2014

kegunaan berus solekan

Kenali Peralatan Solekan ~ Jenis-jenis Berus


Jenis Berus Dalam Gambar dan Fungsinya :
1)Berus Besar
- Digunakan untuk sapu bedak supaya rata

2) Berus Sedang
- Digunakan untuk aplikasi 'shading' supaya rata

3) Berus sedang, hujung condong
- Digunakan untuk meratakan pewarna merah pipi (blusher)

4) Berus kecil, hujung lebar berbentuk segitiga
- digunakan untuk membersihkan wajah dai sisa-sisa kosmetik yan melekar

5) Berus kecil, hujung condong
- Digunakan untuk sapuan 'shading' pada bahagian hidung

6) Berus kecil, hujung rata
- Digunakan untuk meratakan pewarna mata supaya memberikan kesan lembut

7) Berus kecil, hujung keras dan rata
- Digunakan untuk sapuan pewarna pada alis mata

8) Berus tirus berbentuk sikat
- Digunakan untuk merapikan bulu alis mata

9) Berus berbentuk sikat
- Digunakan untuk merapikan aplikasi maskara dan menyamarkan warna alis mata

10) Berus tirus kecil berhujung bulat
- Digunakan untuk merapikan sapuan gincu supaya nampak lebih menawan

KEGUNAAN WARNA CONCEALER

Concealer Warna Beige

  • Menutupi noda secara ringan.
  • Mengurangkan garis-garis lembut cii wajah.
  • Menutupi jerawat.

Concealer Warna Coklat (Brown)
  • Menutupi jerawat yang besar.

Concealer Ungu (Purple)
  • Mencerahkan wajah yang kelihatan kusam.
  • Pemakaiannya harus berhati-hati dan senipis mungkin.

Concealer Kuning (Yellow)
  • Menutupi Iingkarari hitam cli bawah mata.
  • Menutupi bintik-bintik hitam pada pipi.

Concealer Hijau (Green)
  • Menyamai-kan bintik-bjntjk merah pada kulit.

Penggunaan Alas Bedak (Foundation)



 
Rahsia kesempurnaan solekan adalah penggunaan alas bedak (foundation). Jika sapuan bedak alas tidak cermat hasilnya bercapuk atau kelihatan seperti topeng. Kamu perlu tahu tekstur dan warna yang sesuai untuk jenis kulit kamu agar kelihatan asli dan tahan lama.
Jenis Alas Bedak
1) Alas Bedak Cecair

Sesuai untuk solekan harian jenis kulit normal atau kering.
Cara pemakaian:
- Letak sedikit pada belakang tangan membentu bulatan kecil. 
- Sapukan sedikit dengan titik-titik pada wajah dan leher.
- Ratakan dengan hujung jari atau span lembab. Berikan lebih tumpuan pada bahagian bawah mata.
2) Alas Bedak Padat
Sesuai untuk solekan harian terutamanya bagi kulit berminyak kerana hasilnya tidak berkilat.
Cara pemakaian:
- Gunakan span untuk meratakan pada wajah. Ratakan dengan hujung jari atau span lembab agar kelihatan sempurna.
3) Alas Bedak Krim
Bentuk seperti alas bedak padat tetapi kaya dengan krim. Biasanya digunakan untuk solekan artis, pengantin atau persebahan pentas kerana hasilnya dapat menutup noda atau cela pada wajah dengan mudah dan sempurna.
Cara pemakaian:
- Gunakan span kering meratakan pada wajah. Guna span lembab jika mahu kesan yang lebih nipis. Elak mata pandang ke arah bawah sebelum kering untuk hindari kesan retak atau garis.
4) Alas Bedak Sheer (tinted moisturizer/ bb cream)
Digunakan untuk solekan ringan , natural dan bercahaya. Agak kurang sesuai untuk kulit berminyak atau berjerawat kerana hasilnya agak berkilat.
Cara pemakaian:
- Sapukan sedikit dengan titik-titik pada wajah dan leher.
- Ratakan dengan hujung jari .
5) Alas Bedak 2 in 1
Formula 2 in 1 berupa alas bedak dan bedak padat dalam satu kemasan. Disarankan untuk kulit berminyak kerana kandungan bedak yang ada dapat menyerap minyak berlebihan pada wajah.

Cara pemakaian:
- Gunakan span kering untuk hasil yang tebal atau guna span lembab untuk hasil yang nipis.
- Sapu rata sampai ke leher.
- Tidak perlu berbedak lagi.

6) Alas bedak Stick
Tidak berkilat namun kaya dengan krim, jadi kurang sesuai untuk kulit berminyak. Sangat mudah digunakan dan dapat berfungsi sebagai concealer dan shading.

Cara pemakaian:
- Sapukan terus ke wajah dan leher untuk hasil yang tebal. Gunakan span lembab untuk hasil yang nipis.


Tips Sapuan Alas Bedak
Buat sapuan nipis terlebih dahulu.
Biarkan beberapa minit untuk kering. Kemudian tambah sapuan lagi jika perlu untuk elak wajah seperti topeng.
Setelah membuat sapuan dari mana- mana jenis alas bedak, gunakan berus besar untuk membuang sisa-sisa alas bedak yang boleh membuat wajah kelihatan capuk.

Friday, March 14, 2014

AURAWHITE STEMCELL SPECIAL EDITION


AURAWHITE SPECIAL EDITION 15X STEMCELL & 1,000,000 MG ~ 700gm

HARGA : RM185 SM/RM190 SS FREE POSTAGE
FREE POSTAGE
FREE SHAKER
FREE AURA SHINE ( TRIAL )/ SERUM DIAMOND
FREE PAPER BAG

WOW ! EKSKLUSIF dari Aurawhite Beauty. Aurawhite STEM CELL SPECIAL EDITION minuman kolagen terbaru yang segalanya EXTRA ! WOW ! WOW !
Extra Collagen ! Extra Taste ! Extra Glutathione ! Extra 15x Stemcell ! Extra Ingredient ! Wow Fabulous Uollss !
LEBIH PUTIH ! LEBIH POWER ! LEBIH EFEKTIF ! LIMITED STOCK ! FIRST COME FIRST SERVE ! GRAB IT NOW !

50x Anti Oxidant . Pro Whitening System . Gold Standard .

Antara bahan utama :

Salmon Collagen Peptide
Kualiti kolagen Gred terbaik dari ikan laut dalam meningkatkan penghasilan kolagen yang berkualiti.

Extra Glutathione
Memberi kuasa pencerahan 50% lebih pantas

15x Stem Cell
dari ekstrak Phyto superfruit iaitu Green Apple Stemcell Phytocelltec, Maquiberry, Roselle Stemcell, Cranberries, Strawberry, Snow lotus Stemcell, Raspberry, Red Apple Stemcell, Blueberry, Pomegranate, Grapes, Dragonfruit stemcell, Brocolli Stemcell, Prune Stemcell & Kiwi Stemcell.

Virgin Coconut Oil ( Kelapa Dara Premium)
Mempunyai 1001 khasiat untuk kesihatan membantu membunuh virus & bakteria dalam tubuh.Mencegah kepada penyakit di perkaya dengan zat tambahan yang mengandungi vitamin E,A dan D.

Rose Hips

Di Negara barat rosehips di gunakan untuk tujuan mencantikan kulit & awet muda. Menurunkan kadar kolestrol LDL & meningkatkan kadar HDL.

Camu Camu Fruit
60x lebih tinggi kandungan vitamin C dari oren! Ia hanya boleh di dapati di Negara Amazon yang baik untuk kesihatan dan kecantikan.

Astaxanthin
Mencegah dari radikal bebas. Astaxanthin mempunyai kekuatan anti oksidan tertinggi di dunia, memperbaiki daya tahan tubuh. Baik untuk mata, rambut & kulit.

Hyaluronic Acid
Meningkatkan kelembapan kulit secara menyeluruh.
Kulit lebih sihat & lembap.

Oregano Leaf
Merawat masalah kulit seperti luka, ruam, eczema,bengkak . Ia merangsang pegeluaran susu ibu, melancarkan haid,memulihkan otot rahim.

Pearl Powder
Merawat keradangan, meningkatkan penglihatan, meningkatkan system imunisasi tubuh badan, menguatkan rambut.

Kebaikan AURAWHITE STEMCELL SPECIAL EDITION
+ Kesan seawal 7 hari.
+ Dengan 15x Premium Stemcell
+ Pencerahan kulit lebih pantas
+ Kulit lebih anjal dan gebu
+ Mengaktifkan penghasilan kolagen
+ Anti Penuaan
+ Meningkatkan sistem imunisasi tubuh badan
+ Mengatasi masalah kulit seperti jerawat,
pigmentasi & melasma.
+ Mengurangkan kedutan & garis halus
pada wajah.
+ 60% kulit lebih lembap
+ Membantu masalah kulit
+ Mengatasi masalah keguguran rambut
+ Mengurangkan parut & tompok hitam
+ Mengurangkan cellulite
+ Mengurangkan rekahan pada tumit
+ Mengurangkan stretchmark
+ Melembapkan bibir yang kering
+ Detoxifikasi toksin dalam badan
+ Atasi masalah sakit sendi
+ Menguatkan tulang
+ Menurunkan kadar kolestrol
+ Memberi tenaga & meningkatkan stamina
+ Meningkat pegeluran susu ibu
+ Sesuai untuk lelaki dan wanita

P/S = sy da try...selepas sehari pon da rase perubahannye.... xsampai seminggu kulit jd licin sangat n jerawat makin kurang..  produk terbaik penah sy cuba! CEPAT2 ORDER DENGAN SY!! ANDA XKAN MENYESAL... RASENYE PON SANGAT SEDAP..!

Sunday, March 9, 2014

perjalanan diet xcercise sy

perjalanan sy xleh diharap lgsg!
ape bende lalu depan mate sume nk ngap.. 
last2 muntah balik sume benda..

skrg ni xleh nk makan banyak..
xselesa ase nk muntah je..
so makan sikit je tp kerap.. 

da xmakan nasi da.. 
lau tingin tu xsampai sesudu la..
xde selera da tgk nasi..
diet punye pasal..

ingat nk wat atkins tp xtahan xdpt gula..
jd pening... 
dah seminggu cube nk diet tp tiap2 hari gagal..
same la hr ni jugak..
hr ni bekpas makan isi ayam seketul tp p minum air limau plak..
arap survive la hr ni sehari hope esk same gak..

penurunan berat?
mase gugur aritu 64kg..
jumaat lepas p jogging atas bukit.. 
n semalam 1 hr berkampung dekat gambang..
7 kali naik bukit n berkayuh n berenang sampai krem sume kaki tangan..
last2 semalam timbang 59kg...
kire smlm turun sekilo je walaupon duk penat2 pon..

xpe lah... 
sy xkan putus asa kali ni selagi xsampai 48kg..
ape nk jd jadi lah janji dpt 48kg tu..
USAHA TANGGA KEJAYAAN!!!

nk try buat atkins minggu ni..
arap bertahan..
hr ni nk rehat dulu sb smlm balik gambang sampai kt teganu kol 11..
xlarat sangat tdo kt umah mama dulu so tolak balik jeli kol 5.30pg td..
terlajak tdo sejam setengah..
sian my hubby...
marah sangat sampai menangis...
nk wat camne... 
3 alarm da pasang tp 2 2 xsedar..
ni namanye ketentuan..
sib baik sempat pg td tp hubby da putus asa..
so dlm kol 7 tu die da bawak pelan sb org da mula kuar rumah.. 
so sampai umah sampai 7.15 die masuk mandi n pakai baju keje..
macam da pasrah je p keje kol 7.30 tu.. sb die masuk keje 7.30..
perjalanan nk g keje 15 minit...
im sorry sayang..
i dont mean to..

arap die xmarah bile die balik keje nati..
so hr ni nk rehat je dulu sb badan penat xilang lg...
nk masak2 tuk die n rehat.. 
so esk baru ase nk g gym...
wahhh xsabar asenye nk g gym...
<3