Tuesday, January 8, 2013

cara nak hamil

berdasarkan pengalaman seseorang dari forum ratu hati...

assalamualaikom...

saya reen .. pada mulanya saya suka membaca semua kisah di forum ratu hati yang bermasalah untuk hamil kerana saya merupakan salah seorang yang sukar untuk hamil kerana

1. period tidak teratur
2. pernah mengalami keguguran
3. terlalu aktif

jadi setelah tiga tahun sah menjadi isteri orang, agak tercabar kerana saya tidak lagi hamil.. dan saya nekad untuk hamil dan usaha pelbagai cara..jadi disini saya ingin berkongsi kepada kawan2 yg ingin hamil..mungkin boleh membantu kawan2 yg lain.. amin....

pada 1 jan-jun 2012 saya langsung tidak didatangi haid dan sgt merunsingkan..jadi saya mencuba

1. jus perawan plus collagen (rm35) -akhirnya seminggu kemudian saya period
2. dr kata saya kurang air..sbb tu susa nk period

~( sy minum air 600ml + madu 3sudu teh) x 3..so sehari saya minum 1800ml + 9 sudu teh madu..so kpd kwn2 yg tidak teratur haidnya cuba minum air yg byk..mungkin peranakan kering dan madu membantu peredaran darah

jadi pada 1-7julai 2012 saya period

~semasa period saya minum air+madu byk2 dan tamat genap pada 7 july

dari segi kedoktoran (scientific) saya makan

1. clomid (pada hari ke-5 haid - hari ke-9)
2. folic acid (pada hari ke-6 hingga sekarang)
3. saya mencuba ujian kesuburan (OPK TEST) pada 12july sehingga 18julai) dan kesan positive pada hari ke 17..

dari segi keagamaan:-
1. solat 5waktu jgn tinggal
2.solat hajat setiap malam
3. sedekah walaupun beri coklat pada anak2 kecil
4.memberi susu kepada binatang dan berbicara dengannya spt doakan saya mengandung ya..

cara tradisional:-
1.minum air kunyit pada hari ke-8 hingga hari ke-10 (3hari berturut2) pada waktu pagi sebelum sarapan dan jgn mkn apa2 sehingga setengah jam..mmg pahit tapi tahan la sikit..

semasa ovulation:-
1. saya sakit di bawah perut (ari2) selama 3 hari iaitu pada 15-17july dan 17 july terbukti ovulation test saya positive

untuk mendapatkan ovulation yg baik saya cuba pemakanan tersebut:-
1. minum jus epal setiap hari
2.makan badam setiap hari
3. makan kismis 5 biji setiap pagi
4. minum air + madu

selepas ovulation saya kekalkan

1.minum air + madu
2. minum air epal
3. makan badam
4. makan kismis

dan akhirnya saya belum lagi cukup sebulan or due period blm tiba saya sudah dapat positive result utk kehamilan iaitu pada 26 july saya pergi farmasi dan membeli opk test dan keputusan satu line clear dan satu lagi samar..selepas itu, dua hari kemudian iaitu pada 28july saya cuba lagi upt test dan line yg samar2 menjadi lebih terang.. Alhamdulillah...

saya harap pengalaman saya yang susah nak tahu waktu kesuburan ini dapat membantu rakan2 yang lain... selamat mencuba dan saya sentiasa mendoakan yang terbaik...amin..

11 comments:

Anonymous said...

Jamu Dewi Suci (SDM)
JAMU DEWI SUCI
Rm65/12 Biji
cara penggunaa: 2 biji masuk dalam faraj. 4 biji makan. 2 biji setiap hari selama 3 hari.

SIAPA KAH YANG SESUAI UNTUK MENGGUNAKAN?
1- Wanita yang belom monopos.
2- Wanita yang faraj ternganga berlendir dan berair
3- Wanita yang mengalami keputihan kronik sehingga berbau
4- Wanita yang mengalami kemaluan berbau
5- Wanita yang seluar dalamnya basah akibat air dari faraj bukan kencing
6- Gadis yang tiada perawan untuk menipu Malam pertama.
7- Wanita yang Rahim kembang lepas bersalin
8- Wanita Rahim kembang selepas period
9- Wanita Rahim kembang yang tidak datang bulan
10- Wanita yang kerap jimak dan suami melepaskan air mani dalam faraj dengan kerap

Mengapa mereka perlukan produk ini?
1- Rempah di dalam faraj akan meresap semua jenis air dan lendir
2- Rempah di dalam faraj akan menyedut semua jenis air termasuk didalam Rahim sehingga Rahim mengecut.
3- Ketika rempah sedang bekerja Rahim akan mengecut dan akan mengeluarkan segala jenis cecair dan akan turun kemulut Rahim dan jatuh kedalam faraj. Rempah tersebut menyerapnya.
4- Ketika rempah di dalam faraj ketika melakukan jimak. Rempah tersebut akan menyedut air dari zakar sehingga menpercepatkan air mani keluar.
5- Rempah didalam faraj akan mengakibatkan faraj mengecut keseluruhannya.
6- Rempah herba yang di makan akan berfungsi mengecutkan Rahim dan faraj. Rempah bertindak seperti memeras Rahim untuk mengeluarkan air dari dalam Rahim.

Tindakan balas herba POSITIF kepada pengguna:
1- Dalam tempoh 1 jam lubang faraj tertutup.
2- Dalam proses 24 jam terasa berdenyut – denyut di ari – ari / atas V / dalam Rahim.
3- Terasa kering di faraj
4- Berdenyut – denyut di bahagian kanan atau kiri ari – ari.
* ketika rempah yang halus setelah di keluarkan berkondisi seperti tembakau yang bergumpal. ini terhasil dari sisa kekotoran didalam rahim seperti kotoran, air mani yang sudah lama, sisa - sisa darah haid.
* kesannya selepas dibuang rempah. rahim akan menjadi sehat dan subur. haid akan jadi teratur dan mudah mengandung.

Situasi Pengguna ketika menggunakan produk ini:
1- Faraj menjadi terlalu sempit dan kering.
2- Terasa Rahim kecil dan kecut
3- Daya kemutan 300% rapat dan sempit di bahagian faraj

Situasi Pasangan ( suami pengguna) :
1- Terasa sempit, padat dan susah nak masuk kerana laluan faraj tertutup
2- Memerlukan foreplay yang panjang untuk menghasilkan air mazi atau pelincir semulajadi.
3- Mengalami kegelian zakar maksima diseluruh bahagian.
4- Terasa zakar seperti disedut membuatkan air mani keluar dengan cepat

Kelebihan Penggunaan produk ini:
1- Wanita yang menggunakan ini akan menjimatkan tenaga untuk kemutan
2- Mampu menipu situasi dara

Tindak balas herba NEGATIF kepada pengguna:
~ Jika salah penggunaan digunakan oleh wanita tidak bermasalah seperti dinyatakan diatas akan terjadi terlalu sakit di bahagian faraj. Berdarah dan pedih.

Dilarang keras untuk:
1- Wanita yang masih belom melakukan hubungan kelamin atau anak dara atau masih dara
2- Wanita yang telah monopos
3- Wanita yang faraj kering ( ketika melakukan hubungan kelamin
memerlukan bantuan pelincir)
Berminat sms/whatsapp 0185790420 juge ade jamu Aku Dara,pengntin dara,susuk qalbu,masker vagina susuk dara utk cerah,tegang,ketat dn juge boleh putihkan ketiak dn sapu ditempat luka..

Cintaku87 said...

Salam.sy nk tny.ms kt period minum madu bp kali sehari?dan blh ke kt minum jus epal sms period?

Cintaku87 said...

Salam.sy nk tny.ms kt period minum madu bp kali sehari?dan blh ke kt minum jus epal sms period?

TiEyA said...

madu blh amik 3 kali sehari dengan sudu besar plastik... tp air kene minum banyak2... jus epal blh je minum waktu period..

Cintaku87 said...

Ok.time ksh.sy br try minum air n madu hr tue.doakn untk sy dpt bby

Cintaku87 said...

Ok.time ksh.sy br try minum air n madu hr tue.doakn untk sy dpt bby

Cintaku87 said...

Salam.sy nk tny,slps ovulation awk minum madu smpi ble?sy konfius.

Unknown said...

As salam dan salam perkenalan..

Anda mahu HAMIL? Mari cuba Set Kesuburan Shaklee.. Alhamdulilah ramai yang dah berjaya hamil dengan izinNya..

http://rinnran.blogspot.com/2013/06/set-kesuburan-shaklee.html

Anonymous said...

Nana nak share, nana kawen 6 bulan baru hamil lepas stop makan semua supplement cuma nana ambek asid folic dan pil buah delima. Sebab kawan nana 8tahun kahwin tak hamil,lepas makan pil delima sekotak terus hamil. So, nana pun tiru la dia, memang betul.. mujarab pil ni.. Tapi susah benar nak beli pil delima ni secara online, so siapa2 yg nk cari tu, leh je cari kat sini https://www.facebook.com/pages/Pengedar-kapsul-buah-Delima-NANA/715459101814919
atau bole sms/whatsapp 0129087550 (jangan kol ye sebab nana bz sgt)

Nana jual pil delima ni sendiri sebab nak tolong rakan2. Tak untung sangat pun, kalau nak untung baik jual benda lain, tapi just niat nak tolong. Ada kawan nana makan vitamin shaklee, siap promote kat nana sebab kawan nana tu dah kawen 3 tahun xde anak. Nana xbeli shaklee sebab dari US kan. So nana makan je pil delima ni baru 20 biji dah pregnant, siap bagi tau kawan nana yg mkn shaklee tu. Kawan nana tu still belum ada rezeki. Nana suh juga dia cuba pil delima ni, tapi dia kata vitamin shaklee dia byk lagi.. begitula ceritanya. Nana rasa benda asli ni memang lebih baik . Lagipun delima memang buah dari syurga dan lambang kesuburan.

nana pregnant 5 weeks je, lepas tu gugur sebab angkat benda berat (terlupa pregnant masa ni), siap dukung anak saudara & angkat air panas. Menyesal sgt, tapi skrang ni baru 5 hari gugur. Dan nana still ambek pil delima masa pantang, harap2 lepas ni terus melekat.. insyaAllah..

Unknown said...

Thanks utk tips yang details. Saya suka juga dengan tips kerohanian tu...sebab bila kita dekatkan diri dengan Yang Maha Pemberi, lebih senang kan nak mintak dapat anak. :)


Pengumunan: Vitamin Kesuburan Untuk Cepat Hamil

TiEyA said...

nana, aritu sy ade bace kadang delima xbape elok ikut darah.. so ngn darah sy xbape elok amik delima.. n sy pon xpenah suka makan delima... delima gulsan y sy beli sebotol tu pon sy rase sikit je ngn jari terus xnk.. sy mmg xtahan masam... :)

bahagian kerohanian mmg penting... sangat berkait rapat lau nk anak... sb anak ni amanah Allah.. lau diri sendiri xelok asyik negetif je mmg susah la.. so dekatkan diri dengan pencipta n muhasabah diri..