Wednesday, October 24, 2012

perubahan badan

lepas p scan pagi hari tu, aku da xsabar dah... so malamnye aku p cari klinik swasta yang ade 3D... cari punye cari xde ape2 pon.... so doc cakap aku xmengandung...

laki aku da give up da... die cakap pasni aku xleh nk ngada2 nk mintak makan banyak2... die xnak layan da lau aku muntah... @,@......

next morning mase antar die pegi keje... aku brief la kat die.... walaupon xnampak xsemestinye aku xmengandung... lgpon masih terlalu awal untuk dikesan... aku cakap... selagi aku xperiod... selagi tu peluang masih ade.... lgpon ramai kot yang 3 bulan peknen baru tau die peknen or scan baru nampak... aku baru je sebulan lebih... lau nampakpon besar kacang hijau je... so kecik sangat....

so.... today aku nk story mory kat readers....

hari ni aku nk cite perubahan badan yang aku perasan...
aku perasan berat badan aku naik same berat dengan awal tahun ni... 62kg... berat maksimun pernah aku alami... namun.... aku xkembang mcm hari tu... xgemuk atau sembap.... muke aku pon xnampak bulat... pinggang aku pon xberlapis macam hr tu... peha ngan perut je besar...

perut aku lak buncit xkempis2 walaupon baru bangun tido... biasenye aku perasan gak la kempis... tp ni x.... lg satu aku perasan ari2 aku macam bengkak n tegang... tekan xsakit.... tp aku xberani la nk tekan kuat2 kan sakit lak...dan lagi satu kalau aku pegang lemak perut bahagian bawah dekat rahim tu biasenye akan rase ade ruang lapis... ni x.... tapak tangan aku penuh.... mcm rahim membesar.....

aku tahu la skrg mmg aku kuat sangat2 makan... paling kurang 3 kali sehari... xdapat makan aku nangis.... tp kalau buncit sebab makan pon mestila buncit perut kat ataskan?? tp ni buncit kat bawah... bawah pusat.....

misteri nih... scan xnampak pape... peyed xmai2... upt -ve......

lagi satu aku perasan.... badan aku... biasenye lau badan aku naik... lemak2 kat badan aku mesti lembut/lembik.... macam lemak air.... tp ni x.... lemak2 kat badan aku sedikit pejal berbanding biasa....

aku bukan ape.... aku xnak mengaku aku mengandung selagi keputusan -ve.... sebabnye sebelum ni aku dapat 2 kali false alarm pasal aku peknen gara2 masalah hormon xseimbang.... tp masalahnye skrg hormon aku da stabil... aku da subur... doc pon cakap aku da settle masalah... cume die cakap lau aku xpeknen jugak mgkin tiub aku tersumbat...

tp bile da subur ni aku sentiase peyed ontime... n lg satu... aku wisau body aku bergantung dengan ubat sebab selama aku subur nih aku makan duphaston tp still peyed... tp aku da xmakan duphaston bleh plak die xmai peyed.... tu lg satu pelik...

da la xpeyed... makan pon banyak mcm hantu lapar.... hari2 mesti muntah walaupon sekali....skrg aku xleh berdiri lame sangat atau buat sesuatu keje lame2... mesti kene take break kejap2... lagi stu...jantung aku skrg cepat je berdenyut... buat benda kecik je... macam bangun dr kerusi ni ke kerusi lain... tp denyutnye mcm tawaf shoping mall jek... n skrg aku slalu gak semput... nak2 kalau aircond tale kat muka aku or dada aku.... xleh nafas beb....

tah la... aku pon xtau nk cakap pe... lg 2 hari nk raye haji... aku nk wat korban.... sendiri n 1st time.... untuk aku/laki aku/baby y bakal aku kandung.... xpe lah same ade ade ke x aku tetap nk buat.... teringat nabi ibrahim dengan nabi ismail kan... hmmm....

next oppoinment dengan gynae 7/11 ni.... arap aku dapat tau la ape masalah yang aku alami skrg nih....

k lah.... jumpa lg.... :-)

No comments: