Friday, February 7, 2014

missed abortion

wakakaka..
ectopic konon...
nasib baik sy mitak pindah p teganu..
lau x sia2 perut sy kene tebuk...
selamat sy wat keputusan y betul...
 ngoknget betul la doktor hosp tanah merah nih..
cek betul2 xnak..
mmg aku band la pasni hosp tu..
eeee... geram betul lah...

so hr tu sy kuar je dr tanah merah tu terus direct ke kecemasan hosp teganu..
doc situ sume terkejut n panik bile aku cakap ectopic..
tp aku relex je..
doc pon sume pelik..

so petang tu jugak doc duk pakat scan..
5 6 kali scan.. xcukup tu mlm tu pon doc pakar datang mai scan...
doc pakar tu siap pelik ag sb aku relex je leh jalan2 tanpa sakit lgsg..
siap leh borak2 g jalan2 ngn sihat nye p kat lift turun tingkat satu dr tingkat 5..
untuk scan..
scan punye scan doc ckp mmg bukan ectopic..
sb die masuk tvs kt dlm xde lgsg sakit..
ectopic pon xde..
y ade pon pcos je bentuk cam rantaian mutiara je..
cek punye cek janin mmg da colapse..
da kecut..
y paling best die ckp sy mmg peknen kembar..
ade 2 kantung cume y satu xde janin n satu ag ade janin...
n die ckp beta hcg tinggi tu sb sy peknen kembar la bukan ectopic... 
memandai betul la htm nih..

so esknye hr jumaat kene pose lg nk buat dnc..
kol 7.30 pagi masuk ubat tuk buka rahim..
 mmg da takdir aku kot..
 hr tu raya cina..
so operation room banyak tutup..
so janji kol 10 kol 11.. tp da kol 12 xde lg y mai usung aku g bilik operation..
so mase tu aku da sakit perut sangat da... xtahan da..
 so mitak la ubat tahan sakit..
 nurse cakap xley bg ubat sb pose hanya leh suntik je..
 aku pon ckp ok je janji kurang..
 die ckp lau cucuk ubat ni xley g tandas sb pening..
xkesah la asal sakit kurang..

da cucuk tu...
wa cakp lu.. cucuk xsakit y sakit tu ubat masuk lam badan tu.. perghh sakit weyh...
bile masuk je mula la aku lalok...
mabuk giler...
sampai terbalik mata..
berdenyut2 je rase dunia nih..
sampai org mai melawat pon lalok lg mata xley buka pon... 
pening..
so lepas 2 jam perut mai sakit ag..
tahan nye tahan aku ase cam ade bende kuar... 
dlm kol 4 aku g tandas...
 mase tu da ase plup..plup da..
so sampai tandas mengcangkung dulu bagi bende tu kuar..
da kuar pon aku kencing jap..
tp mase atas toilet da kencing n basuh tu..
 aku mai mabuk balik...
mabuk giler sampai duduk pon xbetul da...
xley nk berdiri... pening y amat ase cam dunia berpusing je..
so sambil merangkak keluar dr tandas ngn xlaratnye aku panggil doktor...
doktor...doktor...doktor... xberpaling minah ni aku nk panggil pon xlarat...
so tukar sleng... dokter...dokter... ha paloing pon ko...
ini sume poyo... kihkihkih..
aku masuk lam bilik air belakang aku...
duk atas kerusi..
 pad aku ngn janin aku letak atas bathtub...
sume doc n misi mai tgk aku...
siap bertengkar ag sape nk amik pad.. leh lak misi suh doc y amik... xsedar diri ker? 
xpe lah lantak depe lah..
 misi tny aku ley bangun x... 
aku ckp xley pening n mabuk sangt..

so dorang amik kerusi roda..
so dorang sorong aku p scan kt bawah...
weyhh mabuk giler aku mase tu..
lalok y amat..

so mase scan tu doc ckp da xperlu dnc da sb sume da  kuar..
alhamdullilah..
takut gak aku nk dnc... baik la kuar sendiri..
so balik kat katil da blh bukak pose...
perghh part nih mmg sekse..
 da la lapar.. minum je muntah makan je muntah... petang tu sj dlm 6 beg plastik aku muntah..
 mama aku ckp dorg suntik morfin..
so mmg efek morfin jd camtu..
 mabuk y amat...
so mlm tu da ok... esk da bertambah sihat n da blh balik...
wahhh sonok y amat... 2 minggu lam hosp kot....
rindu giler kt hubby..

No comments: