Monday, October 20, 2014

madu fantasiku

hari nim ambe brase nop menaip lok waseang..
kisoh pasal madu...
bukan mende... kite xjangka kan mende2 akan datang.. mintak simpang la.. tp da kalau takdir kite kene la ready dr segi fizikal mental dan rohani...

sokmo duk terbayang.... jikalau laki aku kawen lain...

hmm aku ckp ambik lah nok sgt tp mesti menepati syarat2 aku hokey.. lau x aku xterima...

no 1... pas kawen mesti duk skali sebumbung... nk sangat laki aku kene ikut cakap aku sb laki aku hak aku laki ko pon hak aku so ikut aku la.. bilik asing xpe... tp kene tahu la.. laki aku tu bantal peluk aku lau x aku xlena tdo... jangan heran n pelik lok bile time mu tetibe aku masuk bilik mu aku g peluk laki aku... lau mu xwi... ngn2 mu skali aku peluk janji aku lena... haku pedulik hape...

no 2... bab masak... aku suke masak.. masakan aku leh tahan... tugas mu senang je.. kupas bawang atau sedia bahan.. pastu simpan balik barang2 aku gune n masak pastu sedia lauk pauk atas meja.. tu je... nasi mu nanok sokmo... bukan pe aku xsuke main air nih.. nk2 basuh pinggang.. mmg xwahi mane la... xpe a mu ade.. dh mu nok sangat laki aku.. kene ikut la care aku..

no 3.... bab baju... mu tukang basuh baju ngn jemur baju neh... xpe aku lipat...  bab gosok gilir2 a... xpe mu jangan risau aku xmakan org... aku baik..

no 4.... bab agama... tiap kali subuh n magrib mesti jemaah n dengar tazkirah atau mengaji....

no 5... bab anak... anak mu anak aku anak aku ank mu.. masing2 kene jd ibu susuan tau... masing2 kene jaga.. xde istilah sendiri sendiri...

no 6... jangok... mu jangan lebih2 dr aku.. lau aku xjangok mu jangan nok jangok... mesti same... aku xwahi nok kelih heh lebih2 eh...

no 7... perangai... mesti sopan santun... baik.. senyum sokmo.. xdok hasad dengki.. atau hasad nok kongker sorg... tahu la aku wat nape nati... bab tu aku nk kite duk skali.... FYI.... aku bukan la seseorang y boleh dijangka ye... anytime aku leh berubah....

no 8... umo.. mesti muda dr aku atau lebih kecik dr aku... sb aku xwahi mu lebih2 lake dr aku.. susoh aku nok terima mu nati..

lau laki aku wahi mu maknenye aku kene wahi ke mu.. mu jangan pelik.... alu ye nok tdo atas peha mu.. mu jangan pelik aku tdo etep atas peha mu... alu ye peluk mu mu jangan pelik aku peluk mu neh... wane2 mu kene wahi aku... bukan pe... mu jd madu aku a.k.a jd member aku skali.... mane tahu silap ari bulan laki aku tdo bilik aku aku g tdo ngan mu.. doh kamcing ngak dkpon... ingat... sume bende kene share skali.. dh mu nok sangat laki aku maknenye sume skali la mu kene terima pasal hidup kami....y mu kene tahu... dang mu jd madu aku maknenye mu da terikat ngan aku tau... suke ke dok suke ke ade aku kesah....

ibarat kate laki aku la... hok mu hok aku hok aku hok mu hok aku tetap hok aku neh... doh kate nok kongsi sangat kang.... mu kene ingat... maksud kongsi ngn aku tu adalah kongsi semuanya ngan aku JUGAK!!

bab balik kampung pon kene gilir tau.. xdok istilah xadil atau dengki ngn aku.. lau balik umah mak aku mu pon kene ikut... mu jd madu aku maknenye mu pon anok mok ayoh aku.. xde hal.. ayoh mok aku bereh sb koho rama kuage ye....

se ag nk pesan.... td pasal aku.. aku bereh tp... mu kenal ke laki aku???????
aku bet mu xkenal... aku je y tahu.... ape die suke. ape die xsuke.. die makan pe... camne nk handle amarah die... rumit... rumit... good luck la lau nk tackle laki aku neh... lau berjaya tahniah... ingat sblm kawen lain selepas kawen semua reveal... laki aku jenis y sangat sensetif sangat... salah sikit siap la... hahahaha..

y ikhlas,
madu mu a.k.a isteri pertama

p/s.. untung sape jd madu aku hahahaha jage2....

No comments: