Tuesday, September 17, 2013

maksud failing pregnancy

kan baru2 ni aku gugur kan...
so doktor cakap kes aku failing pregnancy..
aku pon xtau camne bende die sebut tu...
jadi kali ni aku nk amik tau la sb nak get ready n be prepared untuk next pregnancy supaya ia xberulang lagi...
 
so..
ni aku google sal failing pregnancy lam bahasa inggeris yang da ditranslate ke bahase melayu...
faham2 kan je la ye...
 
Apakah kegagalan awal kehamilan?
Kegagalan awal kehamilan (juga dikenali sebagai ovum rosak atau matang anembryonic ) adalah penyebab biasa keguguran. Ia berlaku apabila telur disenyawakan implan dalam rahim tetapi embrio yang terhasil sama ada berhenti membangun sangat awal atau tidak menjadi sama sekali. Jika anda mempunyai kegagalan awal kehamilan , anda mungkin tidak mengetahui tentang hal itu sehingga akhir trimester pertama anda.
Apa yang akan berlaku jika saya mempunyai kegagalan awal kehamilan?
Dengan kegagalan awal kehamilan , anda masih akan mendapat keputusan yang positif pada ujian kehamilan , kerana plasenta mula berkembang dan mula untuk mengeluarkan manusia korionik gonadotropin (hCG) , hormon yang ujian ini mencari. Pada awalnya, anda juga mungkin mempunyai beberapa tanda-tanda kehamilan biasa, seperti keletihan , loya dan sakit dada . Kemudian, apabila tahap hormon mula turun ke bawah, gejala-gejala ini akan hilang dan anda mungkin telah mengesan atau pendarahan.
Pada mulanya anda mungkin notis beberapa mengotorkan berwarna perang kemerahan. Kemudian anda mungkin mempunyai kekejangan atau pendarahan sebagai tahap hormon anda surut. Jika anda mempunyai kekejangan atau pendarahan , atau rahim tidak membesar seperti yang sepatutnya , atau jika pengamal penjagaan kesihatan anda tidak boleh mendengar degupan jantung bayi dengan Doppler oleh 12 minggu atau lebih, anda akan mempunyai ultrasound untuk memeriksa bayi anda. Jika ia merupakan satu kes kegagalan awal kehamilan , ultrasound yang akan menunjukkan kantung kehamilan kosong.
Anda mungkin keguguran - iaitu, untuk mengusir kantung kehamilan dan tisu terkumpul - pada akhir trimester pertama anda, walaupun ia mungkin berlaku lebih awal daripada itu. Proses keguguran boleh mengambil beberapa minggu , walaupun, dan sebaik sahaja anda mengetahui anda tidak membawa bayi , anda mungkin mendapati ia terlalu emosi menyayat atau tidak selesa secara fizikal (jika anda kekejangan banyak) menunggu keguguran spontan.
Dalam kes itu, anda mungkin boleh menggunakan ubat untuk mempercepatkan proses keguguran. Atau anda boleh membuat keputusan untuk mempunyai prosedur - satu pengkuretan sedutan atau pengembangan dan pengkuretan (D & C) untuk membuang tisu . Anda akan perlu mempunyai tisu yang dikeluarkan jika anda mempunyai apa-apa masalah yang membuat ia tidak selamat untuk menunggu keguguran, seperti pendarahan yang ketara atau tanda-tanda jangkitan.
Bilakah saya boleh cuba untuk hamil lagi?
Sesetengah pengamal mengesyorkan menunggu untuk hamil sehingga anda mempunyai tempoh, yang mungkin berlaku empat hingga enam minggu selepas anda keguguran atau mempunyai tisu yang dibuang. (Anda akan perlu menggunakan kawalan kelahiran sementara anda menunggu , kerana anda boleh ovulate seawal dua minggu selepas anda keguguran. )
Selepas itu, anda berada di jelas. Dan satu kajian Scotland lebih 30,000 wanita membuat kesimpulan bahawa wanita yang hamil dalam tempoh enam bulan yang mempunyai keguguran sebenarnya mempunyai kemungkinan yang terbaik yang mempunyai kehamilan yang sihat. Wanita mempunyai sedikit keguguran atau kehamilan ektopik daripada wanita yang hamil enam hingga 12 bulan selepas keguguran mereka.
Walau bagaimanapun, sementara anda boleh menjadi fizikal bersedia untuk hamil sekali lagi, anda mungkin tidak rasa bersedia emosi. Setiap wanita mengatasi permasalahannya dengan kesedihan kehilangan awal kehamilan dengan cara sendiri, dan sesetengah wanita mendapati ia mengambil masa bulan sehingga mereka tidak berminat untuk cuba untuk hamil lagi.
Adakah yang mempunyai kegagalan awal kehamilan sekali bermakna saya mungkin keguguran lagi?
Tidak! Walaupun anda mungkin bimbang tentang kemungkinan satu lagi keguguran, pakar kesuburan tidak menganggap kerugian awal kehamilan tunggal untuk menjadi tanda bahawa ada apa-apa yang salah dengan anda atau pasangan anda. Kebanyakan pengamal akan menunggu sehingga seorang wanita mempunyai dua atau tiga keguguran berturut-turut memerintahkan darah khas dan ujian genetik untuk cuba untuk mengetahui apa yang berlaku salah .

No comments: