Sunday, June 16, 2013

aku keguguran buat kali pertama!!

Lepas aku masuk hosp smgu hari tu..
aku balik jeli..
keje seminggu..
then aku amik cuti hari kamis sebab p hosp haritu dr suh test beta hcg balik..
nk tgk aku peknen ke x lg.. tp...
hari selasa aku start kuar darah fresh..
xmacam sblm aku masuk hosp hari tu..
then rabu tu, esk harinye..
aku p klinik la..
nk kompem gugur..
mase tu xsakit lg.. so muka aku agak ceria..
boleh doktor tu bagi aku mc 1 hari je???
 Aku mmg bengan giler rabu tu...

so petang tu aku sakit perut..
sblm tu lepas aku balik klinik ade kuar cam daging warne pink pucat..
mase tu dah start sakit skit2.. then sakit mai...
aku da xleh bangun... sakit sangat...
Malamnye aku balik teganu...

eskkannye dengan kesakitan y agak teruk..
muka aku da pucat...
aku jalan pon pelan2 je cam nk beranak..
 Sampaikat kaunter nurse tu tego...
awat muka aku pucat sangat..
aku cakap aku bleding gugur..
terus die suh p kecemasan..

petang tu kat wad doktor cek tgk rahim aku da nipis..
xperlu cuci.. tunggu die kuar je..
then doktor suh masuk bilik rawatan.. nk tgk jalan...
mase tu sakit da kurang skit..
doktor tolong tarik janin n uri y tinggal..
besar dalam 1 tapak tangan..
 Die tarik mmg x sakit mybe da tercabut kot..
cume lekat kat jalan je..

then petang tu aku start sakit..
sakit giler..
sakit sangat2 smpai la malam.. dalm kol 8.30 aku masuk bilik rawatan lg..
Sebab da xtahan da sakit...
menangis kot tahan sakit..
mase baring tahan sakit atas katil tu aku tgk doktor y cek aku mgu lalu y cek aku..
doktor tu encem kot mcm detectif conan..
siap ngn spek besar frame hitam mcm conan betul2..
sambil duk sakit2 tu sempat lg aku tersenyum2..

doktor cakap darah da xkuar da..
sume da clear..
tp aku sakit sangat...
mgkin bekas kot..
so doktor bagi ubat tahan sakit je..
alhamdulillah kurang sakit aku...
aku tdo lena xsedar2.. lena sangat sampai org sblh tego aku tdo xkaba ape...
mane xsedar... penat kot tahan sakit...
esknye hari jumaat petang aku da boleh balik..

Hari ahad n isnin aku kuar spotting je..
 Aku bleding gugur 5 hari je??
hehehe.. aku dapat mc 2minggu..
Aku pantang smgu je..
tp xpantang mane pon..
bertungku n xminum ais..

Aku cakap ngn doktor aku nk rehat dulu..
xnak convince dalam 3 bulan..
tp aku cakap nk wat iui kali ke 3 xnk wat ivf..
doktor kate aku blh buat iui sebab iui kali ni berjaya mgkin aku silap makan o aku salah buat pape..
So 28 bulan 8 ni followup balik untuk iui kali ke 3..
insylh kali ni aku akan buat y terbaik!!!!

No comments: