Thursday, May 23, 2013

rahsia saya hamil..

aku da hamil!!!
 
bulan ni aku ade buat iui
da 3 tahun aku kawen kan.. akhirnye...
dalam mase 3 tahun ni macam2 iktiar aku buat..
tp sblm ni hati aku sebenarnye xsedia lagi.. banyak y aku pk aku nk buat dulu sebelum peknen..
macam2.. panjat gunung la.. mandi laut la..
melancong la.. macam2 aktiviti lasak yang aku nk buat..
tp baru2 ni mase aku follow up kat pakar die cakap nk buat iui skali lagi.. kali ke 2..
n die cakap lau xjadi jugak bulan 9 nk buat ivf..
aku mmg xnk buat ivf..
nampak sangat aku xnormal..
at least iui secara normal n natural..
lagipon ivf tu mahal.. aku nk kene kumpul duit la pulakkan..

aku dari dulu bab peknen ni aku iktiar cara bijak xmo membazir tp xdapat pe..

k.. bile doktor cakap nk buat iui aku tanye kat semua orang..
aku rase cam was2 n rase cam xsedia..
n aku rase kali ni akan berjaya sebab sume masalah aku da settle..
aku da subur.. gangguan halus da xde n aku da regular peyed..
aku rase potensi untuk hamil tu tinggi memandangkan 2 bulan sebelum aku buat iui tu aku peknen.. tp xlekat..
mase tu aku belum buat rawatan buang makhluk halus n segala sihir yang ade kat badan aku ni.. org tu cakap selama ni dorang la y makan benih aku..

lepas da buang aku betul2 hamil da nk masuk 6 minggu..

siyes... sepanjang hidup aku aku xpernah lekat skali pon..
1st time nih.. rase lain macam plak.. hehehehe..

k
sebelum aku hamil ni aku buat macam2 untuk selesaikan masalah gangguan hormon aku..
aku banyak makan sayur hijau..
makan sayuran yang menambah kesuburan macam taugeh..
aku ade makan clomic ubat subur.. banyak kali gak la.. n makan duphaston da nk masuk 2 tahun da..
aku ade pakai lumiglow.. da lebih setahuna ku beli..
aku pakai on off sampai skrg xabis ag.. tah la aku rase kurang yakin plak hehehe..
tapi aku percaya kat jus perawan.. da setahun aku minum..
macam2 da aku lalui dengan jus tu..
aku berjaya stabilkan hormon aku, aku dapat kurus dengan jus tu, n aku leh puasa dengan bertenaga dengan jus tu.. almaklum lah aku ni ade gastrik.. so bile minum jus tu hilang gastrik aku..

then lately.. untuk iui ni..
aku makan asid folid mmg xmis.. hari2 aku makan..
aku jugak ade minum susu hl n jugak susu anmun..
then 21 hb 5 aku kompem peknen lepas buat iui 4/5 baru ni..

so lau korang nk jadi cam aku..
korang kene makan asid folid forever.. n jangan miss..
lau nk stabilkan hormon minum ajus perawan...
aku jugak consult dengan pakar o&g..
kat situ la aku ley dapat duphaston n clomic dengan percuma.. hehehe..
mahal kot ubat tu kat luar.. lau swasta scan ngn dapat clomic 5 hari da 100 da..
duphaston plak 70..
aku dapat free n banyak2 plak tu..

ramai y merungut malas nk g gomen.. lame nk menunggu..
ala ape salahnye lame menunggu?? nk peknen kan?
xsian ke kat hubby gune duit die sedangkan ade cara jalan mudah y boleh jimat?
duit tu blh buat beli supliment, boleh beli barang dapur boleh beli baju o bayar pape..
tu yang sy pk..

sy rela amik cuti tau.. sy p sane awal2 pagi kol 7.30..
lau appoinment kol 10 kol 9 sy da g daftar da..
lau lambat lg sy bawak la buku ke.. main gem ke... xla puas sangat..
yang penting dapat jumpa pakar...
iktiar tu.. kite nk buat pape jangan merungut.. nati sia2 je dapat..
Allah xsuka kite merungut..

n bulan ni sy pk da cukup da sy bersuka ria.. puas da honeymon berdua..
nak jadi dewasa plak.. penat da jd kanak2.. hehehehe..

so i'm ready to be MOMMY!!!
teruja nk lalui journey y baru.. macam2 aku nk buat.. macam2 aku pk..
aku da siap pk sampai bertungku da..
mmg gile2 la... y penting semuanye y terbaik untuk anak aku..
siap da berangan nk main ngn anak aku ag.. main kejar2.. xla puas nati..


so rahsianye...:
-duphaston
-clomic
-jus perawan
-susu HL
-susu anmun materna
-clomic
-lumiglow
-rawatan islam
 
paling penting rahim bersih dari makhluk halus.. sape2 y belum dapat anak da lame tu baik p scan kat org y tahu mane tau takut ade y bersarang kat badan kite xtau.. benda2 ni boleh singgah kat kite dengan kite lalu kat tempat macam tunggul kayu dalam hutan, mandi sungai lam hutan ke.. pg makan kat kedai makan ke warung o gerai ke.. ataupon tersilap langkah benda yang org tanam.. benda tu die nk buat kat org lain tp dengan kite2 kene tempias.. n sape2 y rase nk g berubat ley jumpa kakna dekat telipot terengganu.. ramai da orang y da lame kawen xde anak p kat die settle masalah.. sy p awal bulan ni n bulan ni sy da peknen.. ade ramai lg y macam sy.. ade y da 8 tahun kawen xde anak p kat die je da peknen da skrg.. try la.. kite iktiar...die buang benda halus y boleh ganggu kite peknen.... no tel die 0199572861.. bayaran die bagi ikhlas hati je ikut kite mampu..
 
kayh.. insyallah... janji Allah pasti.. Die tahu yang tebaik untuk kite..




No comments: