Saturday, March 9, 2013

cara nak pujuk lelaki yang merajuk

Biasanya , Lelaki yang merajuk ni disebabkan berlakunya perselisihan faham antara dia dengan pasangannya . Perkara ini menyebabkan dia tak puas hati dan merajuk mengambil keputusan untuk bawa diri //merajuk dan mendiamkan diri dengan tidak membalas mesej atau malas nak jawab paggilan . Jadi ? macam mana caranya nak pujuk dia ?


1) Beri dia perluang untuk bersendirian

Bila lelaki ni merajuk , dia sebenarnya perlukan masa untuk menenangkan fikiran dia . Dia perlu ambik masa bersendirian untuk bagi dia fikir sedalam - dalamnya ape yang akan berlaku . So ? Dia berhak ke nak merajuk ? //pikir2 la sendiri

2) Sentiasa Bagi dia Sokongan / Semangat

Korang sebagai seorang pasangan yang memahami , beri dia sokongan atau semangat sikit . Kalau dia mendiamkan diri , biar jelah dia buat hal sendiri // kan senang . Kalau dia macam tu , kita dudk sahaja sebelah dia dan mendiamkan diri . Walaupun dari luaran kita tengok dia diam atau buat benda lain , tapi dalam fikirannya , dia tengah fikirkan tentang masalah yang sedang berlaku .


Tumblr_lzcvc2alrb1qcy0fno1_500_large

3) Jangan Bertanyakan Tentang Perasaannya

Kalau dia sedang merajuk , jangan sesekali bertanyakan apa yang sedang berlaku , kenapa dia merajuk , ape perasaan dia . Elakkan diri daripada bertanyakan apa - apa dekat dia . Ini akan menyababkan dia semakin menjauhkan diri daripada kita sebab telah mengganggunya .

4) Buat Sesuatu Yang Menggembirakan Hati Dia

Betul tu , Lebih baik korang menggembirakan hati korang sendiri daripada korang memikirkan perasaan dia . Sebab pada masa tu , dia perlu ruang untuk bersendirian . Jadi biarlah dia bersendirian dan gunakan masa yang ada untuk menghiburkan diri korang .
 
##  kalau suami sy merajuk o marah ngan sy.. die akan diam xberkata sepatah pon.. malah lau sy cakap ngan die, die wat dono jek... macam kite cakap ngan dinding.. so sy da tau lau die merajuk sy akan pastikan rumah kemas n bersih.. susun ape y patut n sy akan masak masakan kegemaran die.. makan sedap2 lepas makan elok la balik mood die... tempoh masa die merajuk tu sy xkan datang dekat o bercakap ngan die... sah2 die xsuke sebab die kan merajuk sal kite... :)

No comments: