Friday, November 2, 2012

akhirnyerr.... kecewa lagi...

akhirnyer perkara y diharap xberlaku..
rupenyer memang betul aku nk period..
syukur alhamdullah juga la akhirnye aku period...
xpelah xde rezeki aku nk jd ibu lagi..
aku redha..

rupenye ape y berlaku ade hikmah..
bile aku mengalami alahan dan simptom pregnan tu membuatkan aku terpikir..
rupenye susah nak jadi ibu...
aku rase aku masih belum bersedia untuk hadapinye...
penat tau alahan nih....
dalam mase 2 bulan je aku da sampai berat maximun aku iaitu 64kg...
sebelum ni 62 kg je paling berat...
tp xpe lah...
buat mase skrg aku xnak pk pasal peknen ag...
aku nk tumpu nak turunkan berat sampai 50kg..
15 kg tu nk turun..
xpelah... caiyok... caiyok..

2 bulan xperiod... bile da mai sekse woo...
dari hari pertama sampai ke hari ni sengugut...
hari ni da hari keempat dah...
pon boleh bocor...
lakiaku punye keje la suke menggeletek aku...
tu y kuar banyak sangat tu....
eeee..... seram....

tp ikutkan period ni xde kuar macam keguguran..
sebab aku xde jumpa sebarang ketul mcm janin warne pink..
hanya darah ktul je...

next week 13 bulan 11 aku akan buat hsg..
xray tube falopio..
doc cakap...
prosuder ni akan membuatkan saluran tiub terbukadengan sendirinye.. n peluang nk ngandung mgkin cerah sebab sperm xterhalang da sampai ke telor...
harap2 la..
aku pon da makin gemuk...
harap2 sempat la aku capai berat yang aku nak nanti..

tapi... hati aku masih diselubungi misteri alahan aku ni... ape y berlaku benar2 membuatkan aku yakin y aku mengandung...
perkara ni xpernah lagi berlaku dalam hidup aku walaupon sblm ni pernah terjadi..
n org2 y jumpa aku pon cakap aku positif...
so minggu depan lepas habis period aku nk try wat upt sblm aku jalani hsg tu nanti..

lagi pon aku pernah terbaca..
ade orang pernah alami ...
mase awal2 tu 2 bulan die xperiod... mengalami alahan...
then akhirnye nak masuk bulan ke 3 die period...
then bulan seterusnye pon die period...
masuk bulan ke 5 die ras ade samtim bergerak dalam perut die... pegi scan tgk bby da 5 bulan da...

so moral of the story...
aku harap aku xbuat keputusan yang salah...
kalu boleh aku nk buat test blood..
tp xtau sape blh tolong aku dalam mase mgu ni...
tp pape hal aku nk try upt dulu...
mane tau... lau xde gak..
aku redha je...


No comments: