Sunday, July 8, 2012

derma darah

perghhhhh.... 8/7/2012... hari ni la tu.... smangat giler haku....

hari ni adalah hari pertama aku masuk mengajar kelas hiasan pakaian.. agak akward la.... ye la aku xtau pape pon sal nk ajar kelas tu sebab xg kursus ag..... so alang2 1st day.... introduction je la...

kebetulan plak ade derma darah hr ni... xcited nak mampus aku..... masuk ni da 10 kali lah.

mula2 aku masuk nk p amik borang n nak isi tu kak diana mai serbu aku cakap kerja aku xsiap ag... alah bukan lame pon... kecoh je... pastu xbg aku derma darah sebab aku dalam proses nk mengandung.... aku pk.... ade kaitan kerrrr???? so xnak pening2 aku terus kol hospital tempat aku rujuk pakar tu... die cakap ok je... xde masalah... boleh je nak derma.... aku punya lah gembira ye la da berbulan2 aku cari tempat yang boleh derma darah neyh... akhirnyerrr.......

then aku da antar borang n check bagai... darah HB aku 13.6... ok la... yang xlulus 12.5... lepas la tu... then berat maintain 55kg n tekanan darah 120/65... bese la darah rendah.....

then sampai la bab nak p cucuk... mase tu aku da baring atas katil die... perrgghhh sblm nk derma tu bukan main xcited.... bile tgk org sebelah kene cucuk kite la nek serem......!!! makk serung lah! tp aku masih bertenang n memaksa diri untuk meliht jarum tu masuk ke dalam kulit aku... nasib bek xsakit... lau x lemah jantung aku... mula2 cucuk ubat bius dulu then baru cucuk jarum besar gajar tu... seram nak mampus sebab kali ni die cucuk bawah skit daripada biase.... atas lengan kowt... sengal ag rase... tp yang bestnyer kali ni darah aku pn excited same gak nak derma darah.... laju giler dier kuar.... kejap je aku derma darah xsampai 5 minit da penuh beg darah tu.... syok... then lepastu mula la hayal.... pening skit... pas2 ni ok la balik... yang penting aku sihat... ^ - ^


No comments: