Sunday, July 1, 2012

pertandingan citra terengganu 2012







citra terengganu tahun ini (2012) kali ini menggunakan tema motif-motif songket dan batik. mempertandingkan 2 kategori iaitu kategori 1- karya spontan manakala kategori 2 - karya siap...hasil karya keseluruhan yang menyertai adalah 156 keping...

hadiah- hadiah :
kategori 1  (karya spontan - tema batik)
pertama      : RM3,000
kedua         : RM1,500
ketiga         : RM 800
saguhati      : RM 500 (15 pemenang)

kategori 2 (karya siap - tema songket)
pertama      : RM5,000
kedua         : RM3,000
ketiga         : RM 1,000
saguhati      : RM 700 (15 pemenang)

ramai artis2 tersohor masuk event ni.. aku tgk karya spontan pon cun2 giler blake... memang hebat.......yang menang 1 2 3 pon ramai artis... ade gak student dari uitm... tahniah kepada semua pemenang...

aku tahun ni gigih siapkan karya siap... da 2 tahun berangan nk masuk tp xpernah berkesempatan... tah macammane tahun aku nekad sangat2... dalam mase 2 minggu aku siapkan karya songket aku... 5 hari sebelum tarikh tutup gigih aku xtdo... lame da x merasai moment camtu macam kat u dulu... tp bagi aku dah memadai kalu dapat masuk je... pastu xsangka lak boleh menang saguhati... RM700 tu... Alhamdulillah.... mengalir air mate gembira aku... ye la... selama aku hidup aku xpernah menang tanding melukis... mase kecik dulu ade gak aku masuk tanding.. aku kompident menang mase tu sebab aku nyer paling cantik n gigih mewarna... time umum pemenang name aku 1 pon xde... y aku xpuas hati nyer y menang tu cincai je kaler... aku pon p la cari lukisan aku tu... upenye melekat ngan lukisan lain tu yang xjumpa tu... da nasib... terima je la.... jom kiter tgok lukisan yang menang pertandingan itu...


menang tempat kedua kategori spontan batik... cantik lau tgk dari dekat dier nyer lilin timbul... aku pon terpesona..
saguhati spontan batik
saguhati spontan batik
saguhati spontan batik... karya ni aku suke sebab sebijik die lukis cam batik terengganu... hebat lah die nyer detailing... tahniah..
ha, yang ni menang saguhati karya siap songket
yang ni artis nazli hamzah... memang biase die masuk tanding.. kali ni 2 2 kategori die masuk.. dua2 dapat saguhati mungkin sebab ade muke orang kot tu yang xdapat tempat.. sebab sebelum aku nak join tu aku tanya urussetia die nk lukisan camne samaada motif sahaja ke atau ade background surrounding... die kate nk motif sahaja... n masa perasmian tu pon ade cakap die nak motif sahaja.. tp xpe lah RM700 kali 2 da RM1,400 da... hehehe
menang saguhati kategori spontan... terpesona gak aku tgk lukisan ni... bagi aku unik..
yang ni pon best. menang saguhati kategori spontan... aku suke gak sebab nampak modern n urban kalu corak camni wat batik... ni kalu ade corak camni kompem aku beli uwat baju..
saguhati kategori spontan... unik warnanyer...
saguhati kategori spontan batik... lau lukisan ni sesuai gantung kat uma... lau wat kat baju cam xsesuai.. tapi dier nyer teknik mmg meleps... cantik siot... teknik lukis die sebicik cam batik lukis..
yang ni xsilap student uitm chendering.. kategori spontan batik.. saguhati..
spontan batik.. unik n cantik.. macam ade 2 3 lapis kain batik je..
yang ni aku puji sebab tersangat2 cantik.. aku terpegung melihatnya.. karya ini dihasikan menggunakan betul2 teknik mencanting sebab die lukis atas kain... mmg cantik dan kemas...
kategori karya siap songket.. menang saguhati.. agaknya xramai join karya siap kot..
saguhati karya siap songket..
saguhati karya siap songket..
saguhati karya siap songket.. aku ske yang ni.. cute sangat hehehe...
saguhati karya siap songket.. yang ni best... memang mantap la dier nyer drawing kapal tu... perghhh cam hidup siot.. mmg cun... mak xmampu nok...
saguhati karya siap songket..yang ni amik hati musium.. pakai motif logo muzium.. cun gak..
haa... yang ni karya yang menang tempat pertama kategori karya siap songket... mmg cantik, detai n unik... lau tgk dr dekat kite boleh tgk urat2 tenunan songket.. nampak cam real... corak n warna sangat menarik... mmg patut la menang no 1.


yang ni menang no 2 kategori karya siap... cantikkan...mmg gigih la sape2 yang nk tenun corak nim..

2 comments:

Anonymous said...

student yg menang saguhati tu dr uitm machang...

TiEyA said...

ooo... ingatkan dr uitm teganu je... upenye ade jugak dr uitm lain.... papepon... sume terer2... aku tu kire nasib je.... da macam kain buruk je corak tu... hahaha..