Monday, March 12, 2012

my dear sayang...

kisah aku dan dier....

aku dan dia bukan lah bercinta selepas mengenali antara satu sama lain..... kami kenal apabila sekolah aku, sekolah teknik tanah merah mengadakan sukan zon timur dimana sekolah aku menjadi tuan rumah... aku.. bukan lah seorang atlit masa tu sebab sukan aku xtercalon masa tu... lau x mmg aku join... masa tu aku jadi ajk dimana aku jadi mc untuk pertandingan debat english.... xtau la aku ni.... 1st time aku jd mc tu mmg aku agak panik tapi aku kuatkan hati aku ckp lantak lah ape nk jadi jadi lah.... aku men cakap je... pronouns aku mmg hancur... ms tu aku buat tebal muka je... aku xtengok dah orang len... aku asyik tgk kertas n telefon aku jek... hehehe.... lepas habis tu member aku bagitau... semua orang kat belakang dewan tu semua gelak bila aku cakap... rupanya aku sebut xbetul... telor mulut aku... lepas tu baru la aku rase malu... hehehe... masuk pusingan kedua aku di band daripada jadi mc....

ok... alang2 ngah jadi ajk n mc tu... aku n the TENAS rancang nk jumpa Faiz... ex-bf aku... alaa walaupon da putus kitorang masih lagi kawan so xsalah la nk jumpa pon.. ms f4 n f5 adalah waktu adrinalin glenyar aku sebab masa tu body aku da solid da xgemuk... nak2 aku atlit terbaik silat sekolah masa tu, hari2 pusing padang mane xkurusnya.... xdinafikan aku masa tu aku jadi kegilaan ramai... n of course aku layan semua orang... n dapat tittle playgirl masa tu.... k bebalik masa jumpa Faiz tu... aku sememang nye xde hati langsung dengan die... tp aku ni jenis melayan... n lepas putus pon aku msh contact ngan die so die pk aku msh ade hati kat die.... masa kitorang jumapa tu hari rabu ingat ag..11 bulan 3 2006... kami ramai2 borak sambil gelak2 n sampai 1 tahap faiz termengata member aku... alang2 die kat depan aku aku sepak kaki die... n masa tu mmg nampak air muka die berubah mcm xselesa... aku perasan tp aku buat dek jek... then die balik bila da lewat petang...

Keesokkan harinya nothing special tp balik petangnya dalam pukul 6 faiz msj aku cakap di nak lost contact terus ngan aku n xnak ade pape dah.... ape ag.... menangis aku beb kat tepi padang tu... xtau malu tol.... bukan sedih nk putus beb tp sedih sebab aku nak kehilangan kawan yang aku sayang... n xsangka die nak buat mcm tu... n... hehehe satu ag niat aku adalah untuk membuatkan mata aku bengkak supaya besok baru die tau mata aku bengkak menangis kerana die... xtau la aku... dalam pada itu pun msh ade mase nk main kan orang... bengon kan aku..... keyh.... start dari petang tu aku nangis sampai malam... member aku da penat pujuk da.. so dorang biarkan aku sengsorang... malam tu patutnya malam aku jd mc.. tp nasib bek la xjadi sebab tcer aku xbagi dek kerana pronouns aku hari tu... tp bagus jugek sebab mata aku da bengkak malam tu... then aku pon nangis sengsorang kat pondok tepi kelas debat tu... masa tu aku nangis sorang je... xde orang teman n member aku plak sebok duk borang ngan budak laki dari sekolah lain di kawasan tu...

sambil aku menangis tu aku rase pelik.. nape member ku xhiraukan aku ek.... lantak lah.. aku pon sambung lagi nangis.....panas, sedih, menyirap perasaan aku masa tu.... THEN.... ade sorang mamat mai duk depan aku... die tanya "kenapa nie....?" aku xmenjawab.... die cakap "cite la kat sy... sy ni prs tau..." smbil bertelekup menangis lagi sy menjawab " sy pon prs jugak" lepas tu aku angkat muka aku nk tgk muka die... masa aku pandang wajah die aku terpaku... tergamang.... terdetik dalam hati aku masa tu... "cute nye die nie... alangkah bagusnya kalau die jadi pakwe aku..." masa tu muka die bercahaya bak bulan purnama... n hati aku rase damai, jiwa aku tenang... tadi yang rase panang menyirap tu sejuk bila aku pandang wajah die..aku xsedarkan diri masa aku pandang die.... lepas 5 saat tergamang baru la kau sedar dari lamunan... "ala die ni sape.. tah dari mane datang... sekolah mane pon aku xtau.... cancel je la..." rupanya aku jatuh cinta pandang pertama.

aku bual2 ngan die.....ala aku ni kan jenis melayan... so layan je la.... bual punya bual sampai la kitorang kat depan asrama.. lepak kat situ kat booth yang sekolah kami bukak... rupanya die tu budak sekolah teknik dungun... satu negeri ngan aku n kawn baik kepada kawan baik aku.... masa tu aku cakap" ada peluang ag nih nak tackle die nih..." borak punya borak.. risik punya risik rupanya die da ade makwe... n da 5 tahun kaple..tapi ade krisis.... perghhh lama tu...."cancel lagi...." "xpe lah kawan pon jadi lah... yang penting die cute...." aku pon offer la cakap aku ni boleh penasihat cinta awak sebab bab2 cinta ni sy tau la serba sedikit... mana tau sy boleh tolong ke....

sejak kami bertemu.. aku bagaikan magnet.... kemana die pergi mesti aku ikut same... mlm tu aku da lupa da pasal faiz.... aku ingat die je.... mlm tu aku tidur ngan lena sambil senyum... next day aku bangun n teringat aku nk jumpa faiz hari tu.. aku start nangis lagi... kami nak jumpa lepas jumaat... hai tu xsilap 14 bulan 3 rasenye... aku nangis sampai tengahari.... buat mata aku lagi bengkak... sampai masanya aku kenakan baju kurung warna latar putih bunga hijau... baju yang aku cakap blh buat kawen kat die... then aku p jumpa die... aku pg sejam lebih awal... amik mood sedih la katakan...

petang tu kami jumpa di belakang dewan... tah macammane time jumpa tu xde plak aku nak nangis gelak ade laa..... bengon.... die bagi sume benda yang aku bagi kat die... sim kad dier... jam.. gambar... n some other stuff jugak tp xingat pe... ala sume barang murah je aku bagi... n die ckp sume da bagi kecuali kueh yang aku bagi kat die kalau die muntah balik pon xjadi kueh da.... huhuhu... die pon same masuk air..... then da settle aku tanya die selama kitorang kenal die penah ade hati x kat aku... die ckp penah... dalam hati aku ckp "yes jatuh hati jugak die nih... hebat jugak aku men hati orang nih muaahhahahah (evil laugh)" aku senyum then die pon balik.....

aku keluar dari dewan sambil senyum jumpa member aku... gila.... sblom masuk bukan men sedih.... da keluar melebar je senyumm... ( faiz xsilap aku da ade awek baru buah hati die da skrg nih tah kawen xg pon aku xtau)..... lepas tu kitorang ramai2 lepak kat kedai semalam depan blok.... lepak sambil makan.... aku jumpa budak semalam lagi... kali ni die pinjam telefon aku.... cara die pinjam tu mcm aku ni milik die... sesuka hati mak bapak angkat jiran dier je pinjam henpon aku siap cakap "henpon sy ke henpon awak??" sy cakap "henpon sy larr" die ckp" da henpon awak diam la" tergamam aku ngan statement die... waduh2 sesuke hatinyerrr....... tp ms tu aku cam patuh n ikut je ckp die.....

die buat panggilan... die kol awex dier.... then die bagi aku cakap ngan awex die.... aku tanya "boleh x sy nak kawan dengan pakwe awak ni?" die jawab.... "ambik lah..... xkesah pon" amboih..... camtu jerr?? mcm krisis xley settle je.... borak2 petang tu balik salin baju n bersiap nk p padang nak tengok bola.... masa jalan2 nak g padang tu aku nampak die jalan sorang.... xtau kenapa... aku rase betul2 tertarik ngan die.... aku boleh pujuk member aku teman member aku tawaf padang bola tu.... ye la da die jalan tawaf padang aku pon ikut la... die ckp ngan aku die perasan tp die ckp aku ni giler ke ape duk ikut orang je.... that moment aku mmg xleh lepas pandangan aku dari dier.... aku da xley tumpu dekat permainan bola da..... asyik cr die je... mcm angau pon da ade....

masa aku tu aku sempat jumpa die dalam 3 hari je... kamis jumaat n sabtu... tiap mase aku rase nak habiskan masa bersama tp pergaulan terbatas... teringat aku malam sabtu tu ade dikir barat... aku n member aku sorang je kat bahagian atas tu yang lain sume laki... die pon ade gak... mase tu la die bagi biodata die kat aku... yang membuatkan aku peliknye... biodata die unik... siap ada sajak... tp xtau la kalau tulisan tu adalah lirik lagu... cam pelik la... macam nk bagi awek padahal kitorang baru kenal... n satu ayat yang aku xleh lupa sampai bile-bile ialah " satu je yang saya pinta dari awak iaitu kejujuran, kesetiaan dan keikhlasan" macam nak lamar wat jadi bini lak huhuhu.... satu ag kami amik gambar berdua... mmg xrapat pon jauh.... tp yang unitnya bila gambar tu dilipat n gambar kitorang jd rapat, kelihatan seperti die sedang memeluk aku.... sangat kebetulan....

then hari sabtu tu dei nek bas nak balik... kitorang tunggu la kat depan pintu depan sekolah... aku sempat senyum kat die mase die dalam bas tu.. sugul je... macam xde semangat... aku plak beria2 suh senyum... n cakap jangan lupa kol aku... beria2 aku babai kat die... akhirnya die babai sambil senyum pakse hehehe.... lepas je bas die bergerak... setiap kali bas die berenti die akan kol aku... hari tu saje 3 kali die kol aku.... n sejak hari tu die xpernah miss kol aku... plg lama xkol pon 2 hari sampai la sebulan dr hari tu...

satu hari aku kol die... die mcm marah2 n xbercakap.. aku cam pelik giler sebab tibe2 je... 2 3 hari pastu baru la aku tau yang die da putus ngan awek die... ooo patut la xbecakap.... tp kitorang nyer hubungan still kawan tp mesra... selama setahun kami kawan sebab ikrar aku xnak kaple selagi xabis spm...then habis je paper last die terus kami diclare kaple tanggal 18 december 2006.. esoknya kami p bercuti ke kota bharu... walaupon baru 2 hr kaple tp perasaan tu bagaikan da lame... kami sangat serasi....

then sejak hari tu, selama 5 tahun kami kenal n kaple kami xpernah sekali pon gaduh n xpernah sekali pon putuskan hubungan. akhirnya 9 oktober 2010, kami sah diijab kabul..... so on.... kami bahagia sampai hari... semakin lama semakin sayang.... nak tinggal sesaat pon rindu... huhuhu.... betapa hebatnya jodoh yang Allah S.W.T bagi kat aku... alhamdulillah....

No comments: